onsdag 11 augusti 2010

DJ Qute till Ung08!



Imorgon är det dags för Ung08s Sommarparty! Kl. 20.00 kör festen igång i Fontänen och DJ Qute kommer att vara på plats. På sju år har hon hunnit med turnéer med artister som Black Eyes Peas och Avril Lavigne. Hennes blandning av klassiker och hits har tagit henne långt. Nu är hon tillbaka på Ung08-festivalen och här berättar hon vad hon tycker om det.

- Jag spelade där för ungefär fyra år sedan, då var det jättemycket folk och det var sjukt kul! Jag kommer från Luleå egentligen och där fanns det ingenting sånt, så jag har alltid varit lite avundsjuk. Det är verkligen roligt att få vara med.

Vad gjorde du själv när du var tonåring?
- Jag fixade egna konserter. Vi hade en ungdomsgård i Luleå och jag var helt galen i musik, det hände ingenting där uppe så jag fixade allt själv!

Hur började din karriär?
- Jag har hållit på ganska så länge. Det började med att jag köpte begagnade, billiga saker. Sen kommer det ena med det andra, jag har tränat extremt mycket. Varenda dag, flera gånger om dagen. Jag började spela på mindre ställen och det var alltid någon där som lyssnade, någon som tyckte att man kunde få spela på större ställen. Sen har det rullat på, är man ihärdig och spelar hela tiden blir man bättre och får fler förfrågningar. Till slut får man faktiskt spela på stora ställen också!

Vad är dina planer den närmaste tiden?
- Jag och en annan tjej, DJ Miss Lopez, har gett oss på att göra egen musik! Vi släpper en singel i höst och det kommer att bli jätteroligt. Jag hoppas att vi släpper hundra singlar till.

Sabina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar