lördag 14 augusti 2010

Min grej är att inte ha någon grej

Tog en tur till Stockholms ungdomstält för att kolla in vad organisationen "Vi unga" håller på med. Det är en organisation som funnits i 55 (!) år som vill ge ungdomar chansen att få möjligheten att förverkla sina drömmar. Om man har en fritidsaktivitet så kan man skriva ner den på en blankett i deras tält och vinna 5000 kr för att kunna utöva den. Det kan vara att man vill starta en filmklubb, tillverka godis eller göra en musikal, det finns liksom inga gränser. Grejen är dock att jag inte har någon grej, fattar ni problemet? Inga 5000 kr till mig alltså, det är lite synd. För jag skulle verkligen behöva fem lax. Kanske ska jag sno idén om godistillverkning, det vore i och för sig ganska nice...
/Emelie
Vi unga-tältet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar