fredag 13 augusti 2010

Vad har du för stil?

Nu har jag varit ute i Kungsträdgården och letat upp folk att prata stil med, intressant!


Nathalee, 16 år

Hur skulle du beskriva din stil?
- Jag köper mycket på H&M. Och jag har mycket svart, och jag gillar gothiska smycken.

Vad inspireras du av?
- Folk jag ser på stan, och bandet MGMT. Och sidan lookbook.nu, där kan man få bra inspiration!

Lucas, 17 år

Hur ser du ut idag?
- Jag har på mig röda converse, Avklippta jeans från Levis. Ett linne från 80-talet, en skjorta från en second hand-butik i Kina, jeansjacka från Beyond Retro. Håret har jag i knut.

Var köper du dina kläder, och vad inspireras du av?
- Jag köper det mesta second hand. Lite från H&M ibland. Jag inspireras av min ekonomi, så jag köper det jag har råd med för tillfället och det jag trivs i. Personer jag inspireras av är Jim Morrison och Syd Barrett.


Calle, 14 år

Hur skulle du beskriva din stil, och vad inspireras du av?
- Jag är lite skinhead. Ingenting som har med nazism att göra. Jag inspireras av den engelska arbetarklassen och band som Agent Bulldog och Gatans Lag.

Klär du dig som dina kompisar, eller är du egen med din stil?
- Jag är mig själv. Men jag har flera kompisar som också är skinheads, sen har jag andra kompisar också, som är punkare och så.

Sabina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar