måndag 9 augusti 2010

Roliga hiphopduon Tusse och Krilleboi


Namn: Kristoffer ”Krilloboi” Borgkvist och Robert ”Tusse” Mendelson
Ålder: 18 år

De beskriver sin musik som ny och fräsch hiphop med en egen flavour. De kallar det för komedirap där de driver med allt och alla men på ett seriöst sätt.

Varför kallar ni er för Krilloboi och Tusse?
Tusse: Mina föräldrar har alltid kallat mig för det så då har det blivit så bara.
Krilloboi: Jag har alltid älskat O’boy och jag heter Kristoffer så då blev det Krilloboi, haha!

Hur skulle ni beskriva varandra?
Tusse: Krilloboi sjunger för mycket!
Krilloboi: Och Tusse har torr humor.
Tusse: Fan det räcker nu, vi får inte skämma ut oss. Vi låter folk få sin egen uppfattning istället.
Krilloboi: Ja, det var ett bra svar.

Var är ni om 10 år?
Krilloboi: Jag hoppas att fler vet vilka vi är. Att vi får spela på fler stora scener och på festivaler som den här.

Ni har ju en låt som heter Drömvärld, hur ser er drömvärld ut?

Tusse: Inga pengar ska finnas! För pengar skapar bara en massa problem och konflikter.
Krilloboi: Ja, för dem som inte har några pengar ja, haha.
Tusse: Istället borde man typ byta saker med varandra.

Man ska alltså ha byteshandel ungefär som på medeltiden menar ni?
Tusse: Ja, exakt!
Krilloboi: Och en sak till, kostnadsfri SL!
Krilloboi och Tusse kan ni se uppträda på stora scenen kl 17.40 på tisdag!
Text: Emelie Häger
Foto: Sabina Waginder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar